Thursday 16 November 2017

Eu Utslipp Trading System The Utfordring Of Gjenopprette Troverdighet


Backloading En ineffektiv økonomisk foranstaltning av god politisk grunn. På ettermiddagen ettermiddag vil vi se den fjerde avstemningen i Europaparlamentet igjen denne gangen i miljøutvalget om en ordning for midlertidig å redusere antall kvoter som er tilgjengelige for deltakerne i EUs utslipps trading system for å for å stabilisere drømmeutbetalingsprisene. På ettermiddagens ettermiddag vil vi se den fjerde avstemningen i Europa-parlamentet denne gangen i miljøutvalget om en ordning for midlertidig å redusere antall kvoter som er tilgjengelige for deltakerne i EUs utslippshandelssystem for å stabilisere nedsatt tillatte pris Dette kalles backloading, fordi de 900 millioner kvotene som vil bli holdt tilbake fra markedet i 2013-2015, ville bli gjeninnført i 2019-2020. Mye har blitt skrevet om fordelene og ulempene ved dette forslaget. For David Hone på Shell er det En rekke grunner til å stemme for tilbakebetaling Først gjenoppretter prissignalet vil øke tilliten til markedet, som er nødvendig for å bedre investeringsbeslutninger, for eksempel i karbonprosesseringsprosjekter. I flere politiske termer kan tilbakebetaling av beslutningen øke ideen om et enkelt EU-marked og kunne fremme EUs lederskap på karbonhandel. Faktisk har mange land siden 2005 fulgte Europas eksempel og introduserte et ETS-system hjemme. På akademisk side er Neuhoff og Schopp 2013 sterkt til fordel for backloading som et middel til å stramme etterspørselsforsyningsbalansen i karbonmarkedet. De hevder at mens en beskjeden oversupply i Systemet er bra så lenge nok emitterende selskaper må kjøpe kvoter for deres forventede behovssikring, faller prisen sammen når overforbruket i systemet når et visst nivå. Derfor er en svak form for knapphet avgjørende for å oppnå meningsfulle priser. Karbonhandelskampanjen gruppe Sandbag understreker at fra det britiske perspektivet ville det være kontraproduktivt å stemme mot backloading som prisforskjellen mellom UK Carbon Price Floor og EU ETS ville ellers øke til skade for britiske elektrisitetsgeneratorer. Samtidig har mange kommentatorer som medlem av Europaparlamentet, Korhola, advart om at et inngrep i markedsmekanismen kan ses som et signal om høy Politisk volatilitet, skremme bort investorer Vi har hevdet i en tidligere blogpost. Decarbonisation er ikke 100 meter løp og et nylig papir. Du vil bedre satse på ETS at ETS er en meget effektiv dekarboniseringspolitikk, men at backloading ikke løser det strukturelle problemet med ETS mangelen på langsiktig troverdighet av systemet. Utover argumenter om hvorvidt backloadin g er det beste verktøyet for å stabilisere ETS eller ikke, har diskusjonen skiftet mot om ETS selv er et egnet verktøy for kostnadseffektiv dekarbonisering, og selv om vi har råd til dekarbonisering i det nåværende økonomiske klimaet, er det derfor ikke for mange kommentatorer at tilbakestillingen handler om etterspørselsforsyningen Ation i ETS, men s er hovedsakelig et politisk problem. Carbon Clear Stop Climate Change Argumentet er at en negativ stemme om backloading vil vise en generell mistillit i ETS. Derfor har backloading-beslutningen blitt omgjort til et symbolsk valg for fremtiden for europeisk karbonisering politikk Felix Matthes. Dette gjør det vanskelig for beslutningstakere som er enige om at ETS er det riktige verktøyet for karbonisering, men frykter at backloading er upassende for å forbedre systemet. Republisering og referanse. Bruegel anser seg for offentlig velvære og har ingen institusjonelt synspunkt. fritt til å publisere og / eller sitere dette innlegget uten forutgående samtykke. Vennligst oppgi en fullstendig henvisning, med angivelse av Bruegel og den relevante forfatteren som kilde, og ta med en fremtredende hyperkobling til det opprinnelige innlegget. Slettet innhold. Medlemmer avviser foreslått reform av utslippshandelsordningen. EUs flaggskipsordning for kutte utslipp av karbon utgjorde et av de mest alvorlige tilbakeslagene i c hevdet historien tirsdag 16. april da MEPs stemte imot et forslag om å øke prisen på karbon i ETS-systemet for utslippshandelssystemer. Den foreslåtte reformen som kalles backloading, har som mål å reversere den kolossale prisen på karbon som skyldes et overskudd av tillatelser i ETS-markedet Hvis det var vellykket, ville reformen ha resultert i utsettelse av en rekke auksjoner av karbontillatelser. Men medlemmer i Strasbourg stemte 334 mot reformen, med 315 i favør, ledende grønne kampanjer til å fordømme nederlaget som en monumental svikt til reparere karbonhandelsmarkedet, som er Europas flaggskips klimapolitikk og de største i verden. De har mistet all troverdighet på klima lederskap, sa Doug Parr, Greenpeace UKs sjefforsker. Rob Elsworth, en kampanje ved utslippshandelen NGO SandBag, sa Resultatet av avstemningen er uheldig Det sender feil melding til selskaper, til offentligheten og det internasjonale samfunnet. Det er nå pålagt de parlamentsledamøtene som sa at de støtter Den langsiktige suksessen til EUs ETS å handle for å hindre EUs klimapolitikk fra å drive farlig selvfølgelig. I mellomtiden er medlemsstatens klimapolitikk nå sannsynlig å bli fragmentert, og dette vil få negativ innvirkning på det felles markedet. Stemmen ble tapt delvis på grunn av et opprør av Storbritannias parlamentsledere, som trodde David Cameron å avvise planen om å utsette auksjonen for et betydelig antall karbontillatelser. En talsmann for konservative medlemmer sa at EUs ETS ble etablert som et marked - basert mekanisme og må fortsette å operere i henhold til markedsprinsipper. Vi er derfor opptatt av virkningen av kommisjonens inngrep for å tilpasse auksjonstidsplanen for å manipulere karbonprisen. Vi frykter at det bare vil motvirke grønne investeringer, påvirke gjennomsiktighet, oppmuntre videre karbonlekkasje og underminere tiltredet markedsforutsigbarhet da EU-økonomien forsøker å finne en vei ut av den økonomiske krisen. Dagens stemme knuser håper hevet i februar at reformer ville gå videre etter at en nøkkelkomité i det europeiske parlamentet ble dømt til fordel for forslaget. Den kortsiktige løsningen som reformene ville ha innført, ble kjent som backloading, hvor noen av tildelingene av tillatelser fra medlemsland til deres næringer vil bli holdt tilbake fra auksjon i flere år For tiden foregår auksjoner av tillatelser, hvor selskapene byder på noe de trenger over den gratis tildelingen som noen mottar. Men da markedet allerede er oversvømt, hvis auksjonene skulle finne sted som vanlig, prisen kunne falle enda mer. Under tilbakestillingen ville noen av disse auksjonene vært utsatt til senere i dagens fase av ordningen, som løper til 2020.EURACTIV samlet følgende reaksjoner etter avstemningen. EU Klima Kommissær Connie Hedegaard sendte EURACTIV følgende erklæring. Kommisjonen beklager selvfølgelig at Europa-parlamentet ikke har godkjent tilbakebetalingsforslaget. Det er imidlertid verdt bemerker enn når det ble foreslått i den andre avstemningen at parlamentet fullførte avslaget med en gang, ble det ikke støttet. Forslaget vil nå gå tilbake til parlamentets miljøutvalg for videre vurdering. Europa trenger et robust karbonmarked for å møte våre klimamål og anspore innovasjon. Kommisjonen er fortsatt overbevist om at tilbakestilling vil bidra til å gjenopprette tilliten til EU ETS på kort sikt til vi bestemmer seg for mer strukturelle tiltak. Vi vil nå reflektere over de neste skrittene for å sikre at Europa har sterk EU ETS. Rådets holdning til forslaget vil være en viktig faktor, og jeg tar i betraktning det irske presidentskapets reaksjon i dag for raskt å forfølge og konkludere diskusjoner mellom medlemslandene. Markedet, investorer og våre internasjonale partnere venter alle. Professor Hogan, irsk miljøminister og nåværende president for Rådet for miljøministrene forklarte den irske posisjonen i en egen uttalelse, og sa at ETS er Euro FNs flaggskipsrespons mot klimagassreduksjon, sier minister Hogan, og i hvilken utstrekning effektiviteten nå er undergravd av den økonomiske nedgangen, er et beklagelig tilbakeslag for Europas progressive overgang til en konkurransedyktig, lav-karbonøkonomi. Tidlig og kostnadseffektiv overgang er nøkkelen til Europas lederskap om klimaendringer og europeisk konkurranseevne i den fremvoksende globale grønne økonomien. Han gikk videre Det umiddelbare behovet for å takle karbonprisproblemet i ETS er en klar prioritet Mens jeg kan forstå bekymringer om å gripe inn i en markedsbasert instrumentet er realiteten at EU står overfor en eksepsjonell politisk situasjon som krever en eksepsjonell politisk respons. ETS-klargjøringsforslaget er utformet for å understøtte en fokusert, kortsiktig intervensjon som vil bidra til å gjenopprette ETS til et mer effektivt operasjonsnivå mens strukturreformene som er nødvendige for å styrke driften av ETS på lengre sikt, blir vurdert som T Han vil fortsette sitt arbeid med å godkjenne sin holdning til ETS-klargjøringsforslaget, og har planlagt ytterligere to møter i Miljøgruppen i de kommende dagene for dette formålet. Stig Schj lset, leder av EUs karbonanalyse ved Thomson Reuters Point Carbon, klarte et uheldig notat Vi tror at backloading nå er politisk død, og det er svært lite sannsynlig at noe politisk inngrep i ordningen vil bli avtalt i tredje fase 2013-2020, sa han. Vi forutser ikke at prisene stiger mye over dagens 3-mark og de kan vel falle ned i det minste til slutten av tredje fase. Fokuset vil nå skifte mot strukturelle, mer langsiktige tiltak, men absolutt gjør denne avgjørelsen EU ETS irrelevant som et utslippsreduksjonsverktøy i mange år framover. Ved manglende for å støtte ETS, er Europa-parlamentet i strid med sine egne mål om å gi Europa et sikkert, rent og rimelig klima - og energistrategi mot 2020, kommenterte Josche Muth, generalsekretær for European Renewable Energy Council. Avslaget på Kommisjonens forslag om å utsette auksjonen på 900 millioner kvoter effektivt gjør ETS impotent som et verktøy for å skifte investeringer til mindre forurensende generasjonsteknologi, la han til. på Det europeiske rådet for å vise lederskap om klima og energi ved å gi ambisiøse og bindende 2030 mål for fornybar energi, effektivitet og utslippsreduksjoner, sier Josche Muth. Den riktige politiske visjonen kunne låse opp investeringer og gi ny drivkraft for utslippsreduksjoner i dag og på lengre sikt. Men WCA-konferansen ønsket velkommen stemningen og kalte den en triumf av sunn fornuft og balansert politikk. MILTON CatELs administrerende direktør i WCA roste avgjørelsen, og sier at Europaparlamentet endelig har truffet en beslutning om miljøpolitikken som anerkjenner at det er sa balanse skal skje mellom miljøkrav og økonomisk vekst på et tidspunkt da Over hele Europa må regjeringene gjøre vanskelige beslutninger for å stimulere økonomisk vekst og takle gjeld. Det ville vært galskap å godta tilbakebetaling og ignorere kostnadsbelastningen av EUs klimapolitikker mot forbrukere og europeisk industri. Den polske regjeringen alene har beregnet det tilbake - loading ville ha kostet det 1 milliard i perioden 2013-2020 Andre østeuropeiske EU-medlemmer ville ha sett på en lignende kostnad Kostnaden er rett og slett for høy på et tidspunkt da Europa ikke har råd til det. Holger Krahmer, miljøtalsmann for tyskeren FDP-gruppe i Europaparlamentet, så velkommen til stemningen I oversatte kommentarer sa han at utslippshandling er et marked kunstig opprettet av politikere. Forsøk på å redde systemet ved hjelp av selektive inngrep er håpløst. I Brussel er det i mangel av en internasjonal avtale om klimaendringer ignoreres Fortsettelsen av europeiske øyeløsninger fortsetter ikke å påvirke klimaet, og øker kun energiprisene d Ue til den allerede høye risikoen for migrering av industri fra Europa. Hans følelser ble avvist av sosialister og demokrater MEPs SD president Hannes Swoboda sa Det er en stor feil fordi backloading på ingen måte står i konflikt med en styrket industripolitikk. Vi må kombinere en rimelig miljøpolitikk med en moderne, bærekraftig industripolitikk. Forfatteren av parlamentarisk rapport om spørsmålet, beskrev SD-medlemmet Matthias Groote stemmene som begynnelsen på re-nasjonalisering av europeisk klimapolitikk. Denne typen politikk spiller i hendene på Klima skeptikere Avvisningen av backloading forslaget svekker det europeiske utslippshandelssystemet og setter EUs klimamål i fare. SD miljø talspersonen, Linda McAvan MEP sa The ETS har noen mangler, men det har allerede hjulpet EU å bringe ned sin utslipp og det er tatt som et eksempel av andre regioner i verden Det er et overskudd på 900 millioner kvoter som har brakt premien ce fra 30 som opprinnelig beregnet av energiprodusenter til 2 80 Denne ubalansen forvrenger markedet og hindrer Europas overgang til en lav-karbonøkonomi. De fortsatte konservative i Europaparlamentet viste i dag sin totale mangel på syn for Europas smarte vekst og miljøansvar Det var Europa-parlamentet som ba Kommisjonen om å presentere en overgangsordning for å støtte ETS mens vi innfører strukturelle tiltak. Med denne avvisningen overlater de konservative nå Kommisjonen i en svært vanskelig situasjon både i europeiske industri - og energiprodusenters øyne , og i øynene til våre internasjonale partnere. Bryony Worthington, grunnlegger av miljøgruppen Sandbag, sa at karbonmarkedet i Europa har hatt et reelt slag i dag. Det gjenstår å se om Kommisjonen kan komme fram med en mer ambisiøs redningsplan som kan være mer vellykket når det gjelder å samle støtte fra MEPs. Uansett hva som skjer, virker det sikkert at i sho EU vil gå glipp av mye behov for investering i økt industriell effektivitet og lavkoleøkonomien akkurat da andre land som Kina og USA begynner å fange opp. Grønn EU-medlem Bas Eickhout klandret en uansvarlig og uhellig allianse av MEPs som han sa hadde stemt for å tillate råtna i EUs utslippshandlingsordning å fortsette. Forslaget om lasting var bare et stopp-gap, som ville ha kjøpt tid for å tillate en mer grunnleggende løsning på problemene i ETS som skulle vedtas Forkastelse av forslaget vil utvilsomt undergrave det allerede svake karbonmarkedet og skyve hele ordningen til nedbør. I den forbindelse ber vi Kommisjonen å forsøke å forsyne et nytt kompromissstopp med medlemmer så snart som mulig. I et tegn på bitterheten debatten om karbonmarkedsreformen har generert, tilføyer han. De to-faced-argumentene fra de midt-høyre parlamentarikerne om hvordan EUs karbonmarked bør overlates for å sortere seg ut er kynisk i det ytterste Det er nettopp på grunn av senterrettige politikere i Europa at utslippshandelsordningen ble etablert som et feilmarked med ulike smutthull, noe som har ført til situasjonen vi er i dag. Ved å motta nødvendige tiltak for å løse disse problemene, har de forårsaket, de signaliserer effektivt deres ønske om å ødelegge EUs flaggskips klimaforandringspolitikk. Tidspunktet for tinkering er nå klart over. Kommisjonen har nå ikke noe annet valg enn å komme frem med grunnleggende forslag for å virkelig reparere ETS. Hans ten Berge, sekretær - Europas elektrisitetsforening, Eurelectric hadde noen ideer for hva disse kunne være Eurelectric beklager den smale, ingen stemme i dag av Europaparlamentet, mot den foreslåtte ETS-tilbakestillingen. Denne avstemningen er en farlig tilbakegang for det indre energimarkedet og for EU karbonmål Umiddelbare karbonmarkedsreaksjoner i avstemningen viser hvor lav troverdigheten til ETS har falt Bare presserende tiltak fra Kommisjonen til å fremføre strukturelle forslag om ETS kan nå stoppe medlemslandene fra hver lovgivers egne alternative politikker 27 forskjellige karbongulvepriser, kullavgifter, karbonavgifter. Han legger til Vi er overbevist om behovet for å etablere ETS som hovedpolitisk instrument for å drive investeringsvalg i CO 2 - reduksjon En tidlig revidering av ETSs årlige lineære reduksjonsfaktor i området 2 3, i tråd med et fast, 2030 CO 2 reduksjonsmål for hele økonomien, er den beste måten å oppnå denne objektivementeringen på en lenket stemme for å støtte EUs forslag om å stoppe klokken på å inkludere luftfart innen EUs utslippshandelssystem, sa finsk grønne parlamentsledamot Satu Hassi. Frysing av inkludering av ikke-intra-EU-flyvninger i EUs utslippshandelssystem er et retrograd trekk som vil la luftfartssektoren utenfor kroken for sine økende utslipp og gjør verdifulle lite for å forbedre sjansene for internasjonal handling Den eneste måten kommisjonens planer kunne ha vært berettiget ville være hvis de hadde tatt med seg noen innflytelse for å gjøre fremskritt på tiltak for å takle problemet på internasjonalt nivå, men forslagene som ble stemt i dag, vil ikke gjøre det. Forslagene vil bety at flyreiser som tegner seg for en stor del av utslippene fra internasjonal luftfart, vil bli utelatt fra ordningen ved Dette fledgingsstadiet Dette er til tross for de økende utslippene fra sektoren som underminerer kampanjer for klimaendringer fra andre sektorer og mangelen på noe alternativ for å takle luftfartsutslipp. Den uhensynlige unnskyldningen for forslaget er å gi den internasjonale luftfartsorganisasjonen ICAO tid til å komme opp med global avtale om hvordan man skal håndtere klimapåvirkningen av luftfartsutslipp, men på grunnlag av de siste nyhetene fra diskusjonene er det ikke sannsynlig utsiktene for dette. EU-landene er også delvis skyld i mangelen på internasjonal fremgang , da de nekter å tillate inntekter fra en global ordning som skal kanaliseres mot klimahjelp til utviklingsland, despi Tefinansieringsforpliktelser i forbindelse med klimaforhandlinger EUs manglende evne til å reversere sin posisjon på dette betyr at dagens tiltak ikke gir noe til bordet. For den europeiske vindkraftforeningen, sier R mi Gruet, gruppens senior klimarådgiver, The Europa-parlamentet stemte i dag for å reparere det kollapsende karbonmarkedet. Medlemmene har stemt mot forurenser betalerprinsippet og legger en markedsorientert pris på karbonutslipp. Dette gjør ETS irrelevant i Europas bud om å redusere bruken av fossile brensel. Karbonprisen vil fortsette å ha ingen innvirkning på investeringsbeslutninger i energisektoren. Den internasjonale konsernsjefens president, Dirk Forrister, kommenterte at parlamentets stemme om å avvise forslaget om tilbakelasting i dag, ikke klarte å gi det nødvendige politiske signalet for å forbedre EU ETS Vi oppfordrer europeiske beslutningstakere å straks og åpenbart forplikte seg til den fremtidige rollen til EUs ETS, inkludert dens sentrale posisjon i europeisk cli Fra stålindustrien sa EUROFERs generaldirektør Gordon Moffat Det er klart nå at Kommisjonen ikke bør gripe inn i et fungerende marked. Markedsmekanismen for ETS er den eneste delen av europeisk klimapolitikk som faktisk fungerer. Den grunnleggende feilen i Systemet er at høye CO2-priser resulterer i deindustrialisering av Europa på lang sikt. Det finnes ingen teknologier som tillater næringen å oppfylle målet om 80-95 prosent i Kommisjonens veikart for 2050. Men K re Riis Nielsen, Europas direktør for Novozymes et avansert biobrenselfirma sa Vi beklager utfallet av Europa-parlamentets stemme i dag om tilbakelastingsforslaget Selv om det ikke offisielt avslår backloading-prinsippet, sender det feil signal i kritisk tid om EUs ambisjoner og vilje til å bygge en konkurransedyktig lavkoolsøkonomi Den nåværende karbonprisen kan ikke stimulere investeringer med lav karbon eller innovasjon, og dermed behovet for akutt handling Dagens stemmeforsinkelse s hele prosessen igjen og til og med truer med å overleve EU ETS Han la til Backloading er en rask politisk løsning, til en overhengende politisk utfordring For å være politisk akseptabelt, vil det bli behov for å gå hånd i hånd med detaljer om langsiktige strukturreformer av EU ETS og mål for reduksjon av drivhusgassutslippene utover 2020. Med en omsetning som nådde rundt 90 milliarder kroner i 2010, er EUs Emissions Trading System verdens største karbonmarked. Om lag 80 av den handles i futuresmarkeder og 20 i spotmarkeder. ETS har som mål å oppmuntre bedrifter til å investere i lavforurensende teknologier ved å tildele eller selge kvoter til dekning av årlige utslipp. De mest effektive selskapene kan så selge ubrukt utslipp eller bankere dem. Ordningen har vist seg innflytelsesrik Australia s skyldes å starte karbonhandel i 2015, Thailand og Vietnam har begge avduket planer om å lansere ETS s. Kina skal starte pilotordninger over flere provinser i år, og India vil ringe klokken for handel på et energieffektivitetsmarked i 2014 Mexico og Taiwan planlegger også å introdusere karbonmarkeder. Spring 2013 Backloading-forslag går tilbake til miljøkomiteen, med arbeidsgruppemøter planlagt.2014 India på grunn av å starte energieffektivitetshandel. oktober 2014 Thailand på grunn av lanseringen et frivillig utslippsmarked.2015 Sør-Korea på grunn av å begynne utslippshandel.2018 EU og Australia på grunn av å knytte utslippshandelsordninger.2020 Fase III av EUs ETS på grunn av begynnelsen. Ytterligere Reading. European Commission. Market analysis. Bloomberg Ny Energi Finans BNEF. Thomson Reuters Point Carbon. International Emissions Trading Association IETA. 21. januar 2011 Tilfeller av svindel og korrupsjon har plaget karbonmarkedet siden starten for mer enn fem år siden. Som nylig rapporterte media rapporterer, har tjenestemenn som har ansvaret for å regulere disse markedene, ikke klart å holde dem rene. Fra Telegrafen 19. januar 2011, europeisk karbonmarkedet suspendert over frykt for frykt. Suspensjonen til 26. januar følger påstand om at 475 000 karbonpoeng verdt 7 millioner ble stjålet i et hackingsangrep på det tsjekkiske karbonregisteret. Det ser ut til at de immaterielle tillatelsene ble spilt mellom østeuropeiske land før de forsvant uten spor . Dette er ikke den første utfordringen til troverdigheten til det 90 milliarder årlige markedet for karbonutgifter. Men det har blitt plaget av svindel, med Europol estimert at karbonhandlere som forsøker å spille systemet, kan ha utgjort opptil 90 prosent av alle Markedsaktivitet i enkelte europeiske land i løpet av 2009 Svindelhandlere hovedsakelig fra Storbritannia, Frankrike, Spania, Danmark og Holland p ukjente 5 milliarder Carbon kvoter er spesielt utsatt for svindel fordi de er høyverdige, immaterielle og enkelt flyttes mellom forskjellige land. Fra New York Times 19. januar 2011, Lukk utslipp trading system etter tyverier. European Commission suspenderte handel med klimagasser utslippstillatelser på onsdag i minst en uke etter tyveri av tillatelser verdt millioner av euro via online-angrep. Sikkerhetsbruddene kan være en samordnet handling av svindlere for å få tilgang og stjele tillatelser fra legitime kontoer for å selge på spotmarkeder før tyveriet ble oppdaget, sa Maria Kokkonen, en talskvinne for Connie Hedegaard, Europas kommisjonær for klimahandling. Selv om slike hendelser er ubetydelige når det gjelder faktisk markedsvirkning, vil de over tid underminere troverdigheten til karbonhandel som et politisk tiltak for å redusere utslippene i Europa, sier Kjersti Ulset, en leder hos Point Carbon, et selskap som rapporterer om utslippsmarkeder og gir konsulenttjenester. Europe s system har hatt en steinete tur siden handel begynte for seks år siden, inkludert ekstrem volatilitet, skattesvikt, resirkulering av brukte kreditter og mistanke om profiteering, i tillegg til onlineangrep. Guardian UK, 17. januar 2011, Europa må forby feilaktige karbonkreditter. Denne fredag ​​har Europakommisjonen en sjanse til å takle lunacy av karbonmarkeder, ved å forby bruk av såkalt industr Gassforurensningstillatelser i EUs utslippshandelssystem EU ETS. HFC-23, en ekstremt kraftig drivhusgass, er et biprodukt av produksjonen av kjølemiddelgassen HCFC-22 Ifølge et FN-vurderingspanel koster det 17c å ødelegge HFC-23 tilsvarer et tonn CO2 Dagens pris for det i EU ETS er 14 4 En annen industriell gass som støtter lukrative karbonkreditter er nitrogenoksid N2O, hovedsakelig som følge av adipinsyreproduksjon, som igjen brukes til å lage nylon. Dette er ikke et mindre smutthull i EU ETS I 2008-9 var 84 av alle offsetsene som ble brukt i EU ETS, fra industripasseprosjekter i Kina og India, ifølge data fra karbonhandelstanken Sandbag Kjøper denne mengden tillatelser 134 millioner i ETS ville koste 1 9 milliarder i dag s priser Bruk av offsets var ment å være en sikkerhetsventil for bransjer som dekkes av ETS, men kampanjer sier det blir brukt altfor mye. Les videre fra Probe International. Jeg m ikke sikker på hvor du er får informasjonen din, men godt emne jeg trenger å bruke litt tid på å lære mer eller forstå mer. Takk for fantastisk info. Jeg var på utkikk etter denne informasjonen for mitt oppdrag.0bama og Billy Ayers dannet Chicago Climate Exchange med Al Gore Maurice Strong og Richard Sandor til selge falske karbonpenger På 9 11 2001 1152 personer 44 av de som ble drept på 9 11 var i direkte konkurranse med CCX Carlton Bartels som oppfant CO2-kalkulatorens dataprogram ble drept og patentet ble gitt til Franklin Raines fra FM FM s ville virkelig liker noen å undersøke dette og avsløre 0bama og hans global oppvarming klimaendring Carbon kreditt trading ordningen før han totalt ødelegger vårt land.

No comments:

Post a Comment